Login eller opret en bruger 

  • Klik på den grønne "Login" knap og login. Hvis ikke du har en bruger, vælg da "Opret bruger login".
  • Udfyld alle felter markeret med stjerne. CVR-nr. er kun nødvendigt for virksomheder.
  • Vælg et unikt brugernavn. Systemet giver ikke besked, om brugernavnet allerede er optaget. Brug derfor din e-mail, hvis du vil være helt sikker.
  • Telefonnummer bør være dit mobilnummer, da vi kontakter dig via SMS ved vundne varer og andet.
  • Vær OBS på store og små bogstaver. 

 

Aktivering af konto

  • Efter oprettelse modtager du en mail med et aktiveringslink.
  • Klik på linket for automatisk login. Kontakt os, hvis du ikke modtager aktiveringsmailen.

 

Afgivelse af bud

  • Gå til ønsket vare, skriv dit bud og tryk "Afgiv bud". En lommeregner viser det samlede beløb, inkl. bud, salær, deklarationsgebyr og moms. Bekræft beløbet for at registrere buddet. Afgivne bud er bindende, men informer os hurtigt ved fejl eller ønske om tilbagetrækning.
  • Budsummen tillægges auktionssalær på 15% ekskl. moms af budsummen (dog minimum 150,- pr. vare). Hvis varen er momsfri, tillægges denne ikke moms af budsum, men hvis varen er momsholdig, tillægges dette til budssum. Herudover beregnes 2,7 % deklarationsgebyr. Der betales altid moms af salær og deklarationsgebyr.
  • Ved personbiler, motorcykler, private trailere og campingvogne betales der maks. salær på 3.600 kr.
  • Der kan forekomme mindstepriser. Dette er oplyst med rød skrift under varen. Der kan også forekomme startpriser. Dette er det beløb, man mindst skal byde på varen.

 

Autobud

  • Indtast beløb og marker boksen "autobud". Systemet byder automatisk op til det valgte beløb, hvis nødvendigt.
  • Du modtager mails ved overbud eller bud mod autobud.

 

Min Konto

  • Under "Min Konto" har du overblik over bud og vundne varer.
  • Grønt flueben markerer højeste bud, og rødt udråbstegn markerer, at du ikke er højestbydende. 

 

Vinderbekræftelse, fakturering og betaling

  • Du modtager mail søndag aften, hvis du har vundet varen. Se også under "Min Konto".
  • Første hverdag efter endt auktion fremsendes en bekræftelse til dig pr. mail. Mailen indeholder en faktura med gældende betalings- og afhentningsbetingelser.

 

Udlevering af varer

  • Varerne kan først udleveres, når betalingen er registreret på vores konto. Vær opmærksom på, at udleveringsdatoer SKAL overholdes.
  • Ved udlevering af varer på andre adresser end vores lokation i Løgumkloster kan forskellig info gælde.
  • Når du afhenter en vare, er det dit ansvar at tjekke, om varen stemmer overens med den beskrivelse og de billeder, der blev vist på auktionen. Eventuelle afvigelser eller uoverensstemmelser bør rapporteres til os ved afhentning.
  • Hvis du selv er forhindret, send da en anden person. Denne skal vide dit navn, fakturanr. og købte vare.

 

Fragt

  • Se information under "Fragt" på forsiden for fragtmuligheder.

 

Fortrydelsesret (privatkunder)

  • Du har 14 dages fortrydelsesret fra modtagelse af varen.
  • Du skal skriftlig og utvetydig meddele om fortrydelse inden fristens udløb.
  • Køber betaler returneringsomkostninger.
  • Købesummen bliver tilbageført til din konto senest 14 dage efter datoen, hvor du har returneret genstanden. 
  • Vi forbeholder os retten til at registrere denne handling i din brugerhistorik, og i tilfælde med gentagelser kan vi blokere din bruger.

 

Købsvilkår

  • Læs detaljerede købsvilkår for yderligere information.

 

Vi håber, at denne guide gør processen nemmere for dig som kunde hos Auktionshuset Sønderjylland. Kontakt os ved spørgsmål.